شوتینگ نخاله آهنی

شوتینگ نخاله آهنی یکی از ایمن‌ترین و اقتصادی‌ترین روش‌ها برای انتقال نخاله در ساختمان‌های بلند مرتبه و پروژه‌های بزرگ است. در این روش می‌توانید نخاله‌ها و مصالح ساختمانی را بدون نیاز به صرف انرژی و گرد و خاک جابه‌جا کنید. پس از اتمام پروژه نیز می‌توان آن را جدا کرده و در پروژه‌های بعدی استفاده کرد. شوتینگ‌های نخاله آهنی از جنس ورق سیاه و گالوانیزه ساخته می‌شوند و معمولا دارای ضخامت 2 میلی‌متر و قطر 60 و 50 سانتی‌متری هستند.

در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این شوتینگ و مزایای استفاده از آن آشنا شویم.

نقشه اجرای یک شوتینگ نخاله آهنی

شوتینگ نخاله آهنی چیست؟

حمل و جابه‌جایی نخاله‌ها در ساختمان‌ کار بسیار سختی است. به خصوص زمانی که تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد. روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی نخاله‌ها وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ اما یکی از بهترین آن‌ها استفاده از سیستم شوتینگ نخاله است. در این سیستم در هر طبقه، با توجه به نیاز تعدادی سه‌راهی (دهنه فرغون‌ریز) تعبیه شده و این سه‌راهی‌ها به یک کانال با قطر مشخص متصل می‌شوند. این کانال نیز در پایین ساختمان به مخزن راه دارد.

شوتینگ نخاله معمولا در زمان احداث یا انجام تعمیرات ساختمان استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود تا انتقال مصالح، نخاله و سایر موارد به طبقات پایین ساختمان به‌راحتی انجام شود. لازم به ذکر است شوتینگ‌های نخاله آهنی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بتوان آن‌ها را بعد از پایان پروژه باز کرده و در جای دیگر استفاده کرد. بنابراین اگر پروژه‌های ساخت‌وساز زیادی دارید، کافی است یک‌بار هزینه کرده و نخاله‌ها را در سریع‌ترین زمان از ساختمان خارج کنید.

گالری تصاویر شوتینگ نخاله آهنی

تصاویری از مراحل ساخت و تولید شوتینگ نخاله آهنی

مزایای استفاده از شوتینگ نخاله آهنی

تخلیه مستقیم نخاله در کامیون

شوتینگ نخاله مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت بالا در انتقال نخاله و صرفه‌جویی در مصرف انرژی: هنگامی که شوتینگ نخاله را در ساختمان نصب می‌کنید، دیگر نیازی به بالابر یا جرثقیل نخواهید داشت. در این روش همه نخاله‌ها با استفاده از قانون جاذبه جابه‌جا می‌شوند و به‌همین‌دلیل سرعت انتقال بسیار بالا است. ازطرفی این سیستم نیازی به انرژی برق یا هیچ انرژی دیگری ندارد. پس اگر از سیستم شوتینگ نخاله آهنی استفاده کنید، علاوه‌بر هزینه‌ها در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

سهولت در نصب و استفاده: یکی از ویژگی‌های این سیستم، نصب راحت و بدون دردسر آن است. شما می‌توانید شوتینگ را برای همه ساختمان‌ها با هر تعداد طبقه نصب کنید.

افزایش ایمنی: ایمنی افراد در ساختمان‌های بلندمرتبه حرف اول را می‌زند. به‌همین‌دلیل این مساله برای سازندگان ساختمان‌ مهم‌ترین دغدغه به شمار می‌رود. با نصب شوتینگ نخاله میزان ریسک‌پذیری کاهش یافته و سطح ایمنی بیشتر می‌شود.

حفاظت از محیط‌زیست: این سیستم شرایطی را به وجود می‌آورد تا بدون هیچ‌گونه سروصدا و آلودگی صوتی، نخاله‌ها را جابه‌جا کنید. همچنین شوتینگ نخاله از ایجاد گرد و غبار نیز جلوگیری می‌کند.

کاهش چشمگیر نیروی انسانی: در روش‌های سنتی برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی به تعداد افراد بیشتری نیاز است؛ اما در سیستم شوتینگ نخاله، خارج کردن نخاله‌های ساختمانی با کمترین نیروی انسانی انجام می‌گیرد.

امکان انتقال به سایر پروژه‌ها: یکی از مزیت‌های استفاده از شوتینگ نخاله آهنی تهویه‌سازان صنعت‌کار، امکان جابه‌جایی آن به سایر پروژه‌ها است. حتی می‌توانید بعد از اتمام کار آن را فروخته و بخش زیادی از پول خود را به دست آورید. بنابراین از لحاظ اقتصادی، استفاده از این سیستم برای کارفرمایان مقرون‌به‌صرفه است.

آشنایی با قسمت‌های مختلف شوتینگ نخاله آهنی

دیواره کانالهای شوتینگ نخاله آهنی در کارگاه

اجزای تشکیل‌دهنده شوتینگ با توجه به نخاله‌ها و مصالحی که قصد جابه‌جایی آن‌ها را دارید، متفاوت است؛ اما در حالت کلی اصلی‌ترین اجزا عبارتند از:

کانال‌ شوتینگ

کانال اصلی بین سه‌راهی و مخزن قرار گرفته و ضایعات و نخاله‌ها ازطریق آن دفع می‌شود. جنس این کانال از جنس آهن بوده و به صورت استوانه‌ای شکل طراحی می‌شود. لوله‌های آن نیز در یکدیگر چفت شده و برای اتصال از هیچ‌گونه اتصالی استفاده نمی‌کنند.

کانال اصلی با زاویه‌های مشخص نصب می‌شود تا بتواند با سه‌راهی‌های شوتینگ همخوانی داشته باشد. از طرفی سرعت سقوط نخاله‌ها ‌را تا حدودی کم کند.

سه‌راهی (دهنه فرغون‌ریز) شوتینگ نخاله آهنی

معمولا در سیستم‌های شوتینگ دو نوع دریچه قرار داده می‌شودِ. دریچه اول که به آن سه‌راهی گفته می‌شود، به صورت لولایی بوده و ازطریق آن نخاله‌ها را به درون کانال هدایت می‌کنند. در هر طبقه نیز می‌توان تعدادی از این سه‌راهی‌ها را با توجه به نیاز تعبیه کرد. نوع دوم از دریچه‌ها در قسمت انتهایی کانال تعبیه شده و پس از خارج شدن نخاله‌ها به صورت خودکار بسته می‌شود. علت وجود این دریچه جلوگیری از انتشار آلودگی، گرد و خاک و ورود حشرات موذی به داخل کانال است.

سرعت‌گیر شوتینگ

وقتی نخاله‌ها را از طبقات بالا به پایین می‌ریزیم، با سرعت بالایی سقوط می‌کنند. سرعت‌گیر در قسمت انتهایی شوتینگ به صورت 45 درجه نصب شده و سرعت سقوط را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بست نگهدارنده شوتینگ نخاله آهنی

بست‌ها وظیفه نگهداری از کانال شوتینگ نخاله را بر عهده دارند. این بست‌ها تسمه‌هایی با ضخامت متفاوت هستند که به دور کانال پیچیده شده و با مهره سفت می‌شوند. البته بست‌هایی به شکل نیم‌دایره نیز وجود دارند.

سطل شوتینگ

سطل‌ در قسمت انتهایی کانال تعبیه شده‌ و نخاله‌ها را نگه می‌دارد. البته با توجه به پروژه می‌توان قسمت انتهایی کانال را به کامیون یا کانتینر متصل کرد. اندازه این سطل نیز نسبت به پروژه متفاوت است.

از متخصصان تهویه‌سازان رایگان قیمت بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

هزینه نصب شوتینگ نخاله

هزینه نصب شوتینگ نخاله آهنی در شرکت تهویه‌سازان صنعت‌کار با توجه به تعداد و وسعت پروژه مشخص می‌شود. این مجموعه همه توان خود را به کار بسته تا قیمت تمام شده شوتینگ را به حداقل برساند. لازم به ذکر است شما می‌توانید قبل از خرید شوتینگ نخاله آهنی از مشاوره رایگان نیز استفاده کنید. 

شوتینگ نخاله آهنی

روش نصب شوتینگ نخاله آهنی

نصب این سیستم نیاز به نیروی متخصص خاصی ندارد و خریدار می‌تواند خودش آن را نصب کند؛ اما توصیه می‌کنیم برای افزایش ایمنی و نصب صحیح و استاندارد شوتینگ حتما از یک نصاب باتجربه کمک بگیرید. تکنسین‌های تهویه‌سازان صنعت‌کار با داشتن تجربه‌ای چندین‌ساله در زمینه نصب انواع شوتینگ نخاله آماده همکاری با شما عزیزان هستند.

تصویر شوتینگ نخاله آهنی نصب شده در ساختمان نیمه آماده

تهویه سازان صنعت کار؛ مرکز تخصصی نصب شوتینگ نخاله آهنی

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، استفاده از شوتینگ نخاله در هنگام ساخت‌وساز ساختمان لازم و ضروری است. شرکت تهویه‌سازان صنعت‌کار یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی در ایران بوده و در سریع‌ترین زمان سیستم شوتینگ نخاله را نصب و راه‌اندازی می‌کند. برای استفاده از خدمات این مجموعه کافی است با یکی از شماره‌های 09126984278 یا 09126707232 تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید. همچنین تیم پشتیبانی آماده پاسخگویی به همه سوالات شما در زمینه نصب شوتینگ نخاله آهنی است.

نظر مشتریان شوتینگ نخاله

مشتریان تهویه سازان صنعت کار

انتخاب درست این شرکت‌ها بوده‌ایم

برخی از مشتریان رضایتمند شرکت تهویه سازان صنعت کار

لوگوی رکیندژ
لوگوی بهکیش تهویه سازان صنعت کار
لوگوی رویا ساختمان آریا تهویه سازان صنعت کار
لوگوی siemens
لوگوی مرکز خرید پالادیوم

سوالات متداول

• سرعت بالا در انتقال نخاله
• صرفه‌جویی در مصرف انرژی
• سهولت در نصب و استفاده
• افزایش ایمنی
• حفاظت از محیط‌زیست
• کاهش چشمگیر نیروی انسانی
• امکان انتقال به سایر پروژه‌ها

• کانال‌ شوتینگ
• سه‌راهی (دهنه فرغون‌ریز) شوتینگ نخاله آهنی
• سرعت‌گیر شوتینگ
• بست نگهدارنده شوتینگ نخاله آهنی
• سطل شوتینگ

نصب این سیستم نیاز به نیروی متخصص خاصی ندارد و خریدار می‌تواند خودش آن را نصب کند؛ اما توصیه می‌شود برای افزایش ایمنی و نصب صحیح و استاندارد شوتینگ حتما از یک نصاب باتجربه کمک گرفته شود.

پیمایش به بالا
لوگوی کوچک دوربری شده تهویه سازان صنعت کار مجری هواکش صنعتی
لطفا مشخصات تماس خود را وارد کنید تا مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.