راهنمای خرید فرچه شستشوی شوتینگ زباله

فرچه شستشوی شوتینگ یکی از اجزای کاربردی در سیستم شوتینگ زباله است. ما در این متن به بررسی کامل این وسیله می‌پردازیم. یکی از مسائلی که در سیستم شوتینگ زباله، اهمیت بسیار زیادی دارد، شستشو و نظافت سطح درونی کانال شوتینگ است. در سیستم‌های شوتیگ زباله جدید، یک فرچه وجود دارد که عملیات شستشو را انجام می‌دهد. عملکرد فرچه شستشوی شوتینگ به این نحو است که با سیم بکسل بالا و پایین می‌رود و سطح درونی کانال شوتینگ را شستشو می‌دهد.

مشکلات شوتینگ زباله بدون فرچه شستشو شوتینگ

در صورتی که یک سیستم شوتینگ زباله، فاقد امکانات لازم برای شستشو و میکروب‌زدایی باشد، استفاده از آن سیستم در یک آپارتمان اصلاً کار منطقی به حساب نمی‌آید؛ چرا که قرار است به صورت روزانه، میزان بسیار زیادی زباله در کانال سیستم شوتینگ زباله ریخته شود. به بیان دیگر حتی تصور سیستم شوتینگ زباله بدون امکانات میکروب‌زدایی و فرچه شستشو شوتینگ نیز اصلاً امکان‌پذیر نیست.

فرچه شستشوی شوتینگ زباله

تمیزکاری سیستم شوتینگ با آب‌پاش

متاسفانه در بسیاری از سیستم‌‌های شوتینگ زباله، فقط به پاشیدن آب اکتفا می‌کنند؛ در حالی که صرفاً پاشیدن آب نمی‌تواند باعث تمیز شدن سطح درونی سیستم شوتینگ زباله و از بین رفتن جرم و آلودگی‌های موجود در آن شود.

در واقع تنها پاشیدن آب نمی‌تواند قطعات به‌هم‌چسبیده سیستم شوتینگ زباله را تمیز نگه دارد. البته سیستم شوتینگ زباله‌ای که فقط با پاشیدن آب، شستشو می‌شود، یک مشکل دیگر هم دارد و آن هم این است که خیس شدن سطح درونی سیستم شوتینگ زباله می‌تواند فضا را برای گندیدن فراهم کند و باعث شود که بوی بد و اذیت‌کننده از درون این سیستم به فضای بیرون متصاعد گردد.

بنابراین وجود فرچه شستشوی شوتینگ سبب می‌شود که جرم‌ها و آلودگی‌هایی که به سطح درونی سیستم چسبیده است، از آن جدا شود و با استفاده از آب بسیارکم سطوح درونی شسته شوند.

شستشوی شوتینگ زباله با آب

نصب فرچه شستشوی شوتینگ در زمان نصب سیستم شوتینگ

در زمان طراحی سیستم شوتینگ زباله باید به مسئله شستشو توجه خاصی شود. متأسفانه در بسیاری از موارد، ابتدا سیستم شوتینگ زباله را راه‌اندازی می‌کنند و پس از آن، تازه به این فکر می‌افتند که برای شستشوی آن هم اقدام خاصی انجام دهند.

از آنجا که شکل مقطع کانال شوتینگ زباله می‌تواند در تمیز شدن بیشتر آن نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کند، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم؛ حتماً شکل هندسی دایره را در مقطع کانال شوتینگ اجرا کنید و از طراحی سیستم شوتینگ زباله به شکل مستطیل یا مربع و یا اشکال هندسی دیگر اجتناب کنید؛ چرا که شستشو و تمیز نگه داشتن سیستم‌های شوتینگ زباله با سطح مقطع مستطیلی یا مربعی، سخت‌تر خواهد بود و تمیز کردن سطوح داخلی استوانه‌ای با استفاده از فرچه شستشوی شوتینگ راحت‌تر می‌باشد.

امکانات لازم در کنار فرچه شستشوی شوتینگ

یونیت شستشوی شما باید دارای امکانات زیر باشد تا بتواند کار میکروب‌زدایی سیستم شوتینگ زباله را به‌خوبی انجام دهد. در کنار فرچه شستشوی شوتینگ که به شکل استوانه و با قطر بیشتر از سطح داخلی کانال است، باید موارد زیر نیز وجود داشته باشد:

1. سیستمی که مایع ضدعفونی‌کننده را به صورت یکنواخت و اصولی بر روی دیواره‌های کانال سیستم شوتینگ زباله پاشش کند.

2. سیستمی که آب را بالاتر از آخرین طبقه با فشار استاندارد بر روی دیواره‌های کانال سیستم شوتینگ زباله پاشش کند.

3. ونچ برقی.

4. تابلوی فرمان.

نحوه کار یونیت و فرچه شستشوی سیستم شوتینگ زباله

نکته‌‌ای که در مورد یونیت و فرچه شستشوی سیستم شوتینگ زباله باید به آن اشاره کنیم این است که در اوقاتی که این یونیت، بی‌کار است باید بالاتر از آخرین طبقه ساختمان قرار بگیرد و هر موقعی که کاربر صلاح بداند و تشخیص دهد که کانال این سیستم، کثیف شده است، این یونیت درون کانال سیستم شوتینگ زباله، قرار گرفته و با فرمان کاربر، عملیات شستشو و پاک کردن سیستم شوتینگ زباله را شروع کند.

عملیات شستشو توسط یونیت شستشو هم به این شکل است که آب و مایع ضدعفونی‌کننده را از بالا به سطح درونی کانال می‌پاشد و فرچه شست و شو شوتینگ هم خیلی آهسته‌آهسته به صورت دَوَرانی از بالا تا پایین کانال حرکت می‌کند و به شستشوی سطح کانال می‌پردازد. این فرچه در دو جهت عمودی و دورانی، سطح کانال را بُرِس می‌زند و دقیقا مثل حالتی که جدول‌های کنار خیابان را تمیز می‌کنند، این فرچه‌ها هم می‌توانند هرچیزی را که به بدنه کانال چسبیده باشد، از آن جدا کنند.

این عمل یعنی پاشش آب و مایع ضدعفونی‌کننده و بالا و پایین رفتن فرچه شستشو، آن‌قدر تکرار می‌شود تا در نهایت سطح درونی کانال سیستم شوتینگ زباله کاملاً پاک شده و ضدعفونی گردد. بعد از این که عمل شستشو به اتمام رسید، یونیت شستشو در جای قبلی خود قرار می‌گیرد و تا زمانی که کاربر درخواست نداده باشد، در همان جا خواهد ماند.

انواع فرچه شستشوی شوتینگ

فرچه شستشو به دو صورت «سایشی» و «چرخشی» وجود دارد. همان‌طور که از نام این دو مدل فرچه مشخص است، یکی از آنها به صورت دَوّار است و با چرخش خود، تمام کثیفی‌های موجود بر روی سطح درونی کانال شوتینگ زباله را پاک می‌کند و دیگری به صورت سایشی این کار را انجام می‌دهد.

از سوی دیگر، این نوع فرچه به دو صورت «ساده» و «پیشرفته» در بازار وجود دارد و در سیستم‌های شوتینگ مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. منظور از فرچه ساده شستشوی، همان مدل غیرقابل برنامه‌ریزی آن است و منظور از فرچه پیشرفته شستشوی شوتینگ، مدل قابل برنامه‌ریزی آن می‌باشد.

از متخصصان تهویه‌سازان رایگان قیمت بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

مزیت وجود فرچه شستشو شوتینگ در سیستم شوتینگ زباله

در این قسمت می‌خواهیم با مسائلی که در صورت وجود نداشتن فرچه و سیستم شستشوی استاندارد در سیستم شوتینگ زباله پیش می‌آیند، آشنا شویم. در واقع اگر کانال شوتینگ زباله فاقد سیستم شستشوی استانداردی باشد، مشکلات فراوانی پیش می‌آید که وجود فرچه شستشوی شوتینگ، آن مشکلات را از بین خواهد برد. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

1. در صورت وجود نداشتن فرچه شستشو شوتینگ و سیستم شستشوی استاندارد در سیستم شوتینگ زباله، حشرات و جانوران مختلفی مانند سوسک و موش، کانال شوتینگ زباله را محل بسیار مناسبی برای رشد خود خواهند دید و این موضوع می‌تواند یک آپارتمان را برای ساکنین آن و همچنین برای مهمان‌های آن‌ها، به یک محیط اذیت‌کننده تبدیل کند. وجود فرچه و یک سیستم شستشوی استاندارد می‌تواند همه این حشرات و جانوران موذی را از بین ببرد.

2. وقتی که ساکنان یک آپارتمان، زباله خود را درون کانال سیستم شوتینگ زباله می‌اندازند، برخورد آشغال آن‌ها با مجرای درونی سیستم شوتینگ زباله، موجب می‌شود که جرم زیادی در آنجا ایجاد گردد. همین جرم‌گرفتگی کانال سیستم شوتینگ زباله، بوی بد ایجاد خواهد کرد و همه افراد ساکن در آپارتمان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. وجود فرچه شستشوی شوتینگ و سیستم شستشوی استاندارد، این جرم‌ها را از بین خواهد برد و اجازه نخواهد داد ساکنین ساختمان، بوی نامطبوعی را احساس کنند.

3. وجود سیستم شستشو در سیستم شوتینگ زباله عمر مجرای درونی این سیستم را افزایش خواهد داد. در واقع مایعات مختلفی که از درون زباله‌های ساکنان ساختمان به درون این کانال ریخته می‌شوند، همه‌وهمه می‌توانند پوسیدگی مجرای درونی این سیستم را به دنبال داشته باشند. فرچه یونیت شستشو، تمام مایعات اسیدی را از مجرای درونی سیستم پاک خواهد کرد و از پوسیدگی زودهنگام کانال درونی سیستم شوتینگ زباله جلوگیری خواهد کرد. در نتیجه می‌توانیم این‌گونه عنوان کنیم که وجود فرچه و سیستم شستشو در سیستم شوتینگ زباله می‌تواند از لحاظ اقتصادی هم به‌صرفه باشد.

تمیزکاری توسط فرچه شستشوی شوتینگ زباله

قطعات تشکیل‌دهنده 

فرچه شست و شوی شوتینگ که معمولاً به شکل استوانه‌ای است؛ یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در سیستم شستشوی شوتینگ زباله می‌باشد. همین فرچه باید در کنار یک‌سری از قطعات قرار بگیرد تا بتواند مفید باشد. این قطعات عبارتند از:

1. وینچ برقی؛

2. شیر برقی؛

3. نازل 360 درجه؛

4. نازل پاششی همه طبقات؛

5. سیستم پاشش مایع ضدعفونی‌کننده.

راهنمای خرید فرچه شستشوی شوتینگ زباله

در صورتی که قصد راه‌اندازی سیستم شوتینگ زباله برای یک آپارتمان را دارید، حتماً باید فکری هم به حال شستشوی آن کنید. باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید که استفاده تنها از آب‌پاش نمی‌تواند کانال درونی سیستم شوتینگ زباله را پاک کند. بلکه استفاده از فرچه شستشوی شوتینگ در کنار آب‌پاش کاملا ضروری است. بنابراین شما باید یک یونیت کامل شستشو را برای پاک کردن سیستم شوتینگ زباله خریداری کنید که از قطعات مختلفی مانند آب‌پاش و قطعه مخصوص پاشش مایع ضدعفونی‌کننده و فرچه و بعضی از قطعات دیگر تشکیل شده است.

حتماً در زمان خرید یونیت ‌شستشو برای سیستم شوتینگ زباله خود به این نکته دقت کنید که قطر فرچه یونیت شستشو از قطر فضای درونی کانال شوتینگ زباله بیشتر باشد. این قضیه باعث می‌شود که فرچه شستشو شوتینگ، کاملاً با سطح کانال تماس داشته باشد و بتواند تمام آلودگی‌ها و جرم‌های موجود بر روی آن را پاک کند. از سوی دیگر، فرچه خریداری شده باید جنس خوبی داشته باشد و از لحاظ مقاومت در سطح مناسبی قرار داشته باشد.

متأسفانه بسیاری از سیستم‌های شستشوی شوتینگ زباله دارای فرچه‌های بی‌کیفیتی هستند که پس از چندبار شستشوی درون کانال سیستم شوتینگ زباله، دچار خرابی می‌شوند و کیفیت خود را از دست می‌دهند.

فرچه شستشوی شوتینگ آن‌قدر باید محکم و با دوام باشد که در زمان برخورد با آلودگی‌های سطح کانال، خراب نشود. شرکت تهویه‌سازان صنعت‌کار، در زمینه تولید و عرضه انواع فرچه شستشو و در کل در زمینه تولید و عرضه سیستم شستشوی شوتینگ زباله فعال است. همچنین ارائه خدمات کامل سیستم شوتینگ زباله و نصب کمپکتور شوتینگ زباله و دریچه شوتینگ زباله از دیگر فعالیت‌های تهویه سازان صنعت کار است.

فرچه‌های شستشوی شوتینگ موجود در این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و شما به‌راحتی می‌توانید با خرید این فرچه‌ها و همچنین سیستم شستشو از این شرکت، نگرانی‌های خود را راجع به نظافت سطح درونی سیستم شوتینگ زباله، برطرف کنید.

قیمت فرچه شستشوی شوتینگ زباله

قیمت فرچه شستشو شوتینگ به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در قیمت فرچه شستشو، اتوماتیک یا دستی بودن آن است. بعضی از انواع فرچه شستشوی شوتینگ زباله و یا بهتر بگوییم یونیت‌های شستشوی موجود در سیستم شوتینگ زباله، قابل برنامه‌ریزی هستند و شما می‌توانید تعیین کنید که مثلاً در هر هفته یک یا دو بار شروع به فعالیت کنند. در این حالت، دیگر نیازی به حضور شما به عنوان اپراتور در کنار سیستم شوتینگ زباله نخواهد بود.

این در حالی است که بعضی از انواع فرچه یا همان سیستم‌های شستشوی سیستم شوتینگ زباله به صورت دستی هستند و شما باید هر موقع که احساس کردید سیستم شوتینگ کثیف شده است، دکمه آن را بزنید، تا فرچه شروع به کار کرده و اقدام به تمیز کردن فضای درونی کانال شوتینگ کند.

قیمت فرچه شستشوی شوتینگ زباله را نمی‌توان به صورت دقیق بیان کرد؛ زیرا علاوه‌بر موارد فوق، ثابت نبودن قیمت ارز، کیفیت مواد اولیه، هزینه نیروی انسانی و بسیاری از عوامل دیگر نیز در قیمت فرچه ‌شستشو تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت فرچه شستشو با کارشناسان بخش فروش ما در شرکت تهویه‌سازان صنعت‌کار تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

سوالات متداول

با توجه به حجم زیاد زباله‌ها در ساختمان‌های بلندمرتبه، استفاده از شوتینگ زباله بدون فرچه شستشوی شوتینگ زباله باعث تجمع آلودگی، ایجاد بوی بد و تجمع حشرات می‌شود.

خیر؛ استفاده از آب‌پاش، بدون فرچه شستشو، نه‌تنها باعث تمیزی سیستم شوتینگ زباله نمی‌شود، بلکه به واسطه برخورد زباله‌ها با آب، می‌تواند باعث گندیدگی و ایجاد بوی بد شود.


کانال‌های شوتینگ با مقطع دایره، نقش زیادی در تخلیه آسان و بدون آلودگی زباله‌ها دارند. شستشو و تمیز نگه داشتن کانال‌هایی با مقطع هندسی مربع، مستطیل و … بسیار سخت‌تر است.

1- قطر فرچه یونیت شستشوی شوتینگ زباله از قطر فضای داخلی کانال شوتینگ زباله بیشتر باشد.
2- فرچه شستشوی شوتینگ زباله باید جنس خوبی داشته باشد و از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

پیمایش به بالا
لوگوی کوچک دوربری شده تهویه سازان صنعت کار مجری هواکش صنعتی
لطفا مشخصات تماس خود را وارد کنید تا مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.