راهنمای خرید شوتینگ نخاله پلاستیکی

انتقال و جابه‌جایی نخاله‌های ساختمانی و دپو کردن آن‌ها در زمان ساخت، مسائل و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد؛ اما  با استفاده از شوتینگ نخاله پلاستیکی می‌توان این کار را در سریع‌ترین زمان و با کمترین نیروی انسانی انجام داد. این سیستم در عین راحتی اجرا، ایمنی افراد را نیز به همراه دارد. لازم به ذکر است شوتینگ‌های پلاستیکی تهویه‌سازان صنعت‌کار از جنس پلیمر پلی‌اتیلن بوده و به‌همین‌دلیل مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. همچنین استفاده از این مواد باعث شده تا وزن شوتینگ نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

شوتینگ نخاله پلاستیکی چیست؟

در زمان ساخت اسکلت، سفت‌کاری و نازک‌کاری ساختمان، نخاله‌های زیادی به جا می‌ماند که باید آن‌ها را به بیرون منتقل کنیم. بسیاری از افراد برای این کار از تعداد زیادی نیروی انسانی استفاده کرده و نخاله‌ها را با استفاده از بالابر یا جرثقیل تخلیه می‌کنند. اگر هزینه‌های این افراد و تجهیزات را محاسبه کنیم، خواهیم دید که پول زیادی برای این کار صرف می‌شود. این در حالی است که شما می‌توانید با استفاده از شوتینگ نخاله پلاستیکی همه این کارها را با کمترین نیروی انسانی و بدون نیاز به تجهیزات خاص انجام دهید.

عملکرد شوتینگ به این صورت است که در هر طبقه یک یا چند سه‌راهی تعبیه شده و از طریق کانال به مخزن متصل می‌شوند. بعد از آن تنها کاری که باید انجام دهید، ریختن نخاله‌ها در این سه‌راهی است. با این کار نخاله‌ها خیلی راحت به مخزن هدایت خواهند شد.

در واقع شوتینگ نخاله اقتصادی‌ترین و بهینه‌ترین روش برای انتقال نخاله‌ها در ساختمان‌های بلندمرتبه به شمار می‌رود. در این سیستم به جای استفاده از نیروی برق برای پایین آوردن نخاله‌ها، از نیروی جاذبه کمک گرفته می‌شود. امکان نصب آن نیز برای همه ساختمان‌ها با هر تعداد طبقه وجود دارد.

گالری تصاویر شوتینگ نخاله پلاستیکی

تصاویری از مراحل ساخت و تولید شوتینگ نخاله پلاستیکی

استفاده از شوتینگ نخاله چه مزایایی دارد؟

امکان نصب آسان و سریع شوتینگ نخاله پلاستیکی

برخی از مزایای شوتینگ نخاله عبارت‌اند از:

کاهش هزینه‌های برق مصرفی

اگر از شوتینگ نخاله پلاستیکی استفاده کنید، هزینه‌های برق جهت جابه‌جایی نخاله‌ها به صفر می‌رسد؛ زیرا این سیستم بر خلاف جرثقیل یا بالابر هیچ برقی مصرف نمی‌کند.

کم شدن نیروی انسانی

هنگام استفاده از بالابر برای تخلیه نخاله‌ها باید چند نفر در پای بالابر حضور داشته باشند، اما در شوتینگ نخاله نیازی به این افراد نیست. تنها کافی است یک یا چند نفر نخاله‌ها را جمع کرده و در سه‌راهی شوتینگ بریزند.

سرعت بالا در تخلیه نخاله‌ها

در این سیستم می‌توانید پشت‌سرهم و بدون هیچ‌گونه انتظاری نخاله‌ها را به بیرون منتقل کنید. برخلاف استفاده از بالابر یا جرثقیل که باید منتظر بمانید نخاله به پایین ساختمان برسد تا امکان جابه‌جایی بقیه آن‌ها به وجود بیاید.

امکان تخلیه نخاله همه طبقات به صورت همزمان

به‌راحتی می‌توانید در هر طبقه چند نفر را قرار دهید تا به‌طور همزمان طبقات را تمیز کنند. در این حالت سرعت انجام کار چندین‌برابر بیشتر می‌شود.

افزایش ایمنی افراد با استفاده از شوت نخاله پلاستیکی

آمارها حاکی از آن است که سالانه افراد زیادی هنگام استفاده از بالابر و جرثقیل دچار حادثه می‌شوند. این مساله نه‌تنها برای خود فرد بلکه برای صاحب ساختمان نیز رنج‌آور است؛ اما با راه‌اندازی شوتینگ نخاله میزان صدمات به حداقل رسیده و افراد با آرامش خاطر می‌توانند کار خود را انجام دهند.

نصب سریع و راحت

از مهم‌ترین مزایای شوتینگ نخاله می‌توان به امکان نصب سریع و راحت آن اشاره کرد. شما می‌توانید به‌راحتی آن را در ساختمان‌های بلندمرتبه نصب کرده و استفاده کنید.

کاهش سروصدا و گرد و خاک

بدنه شوتینگ نخاله پلاستیکی طوری ساخته شده که صدای کمتری را به بیرون منتقل می‌کند. به‌همین‌دلیل صدای آن باعث آزار و اذیت هیچ‌کس نمی‌شود. همچنین به دلیل جمع شدن همه نخاله‌ها در مخزن مخصوص، گرد و خاک حاصل از آن نیز اذیت‌کننده نخواهد بود.

امکان نصب انتهای سیستم شوت به کانتینر یا کامیون

اگر می‌خواهید نخاله‌ها را سریع‌تر جابه‌جا کنید، بهترین راه نصب انتهای شوتینگ نخاله به کامیون یا کانتینر است. با این کار در سریع‌ترین زمان می‌توان نخاله‌ها را به بیرون از محیط ساختمان منتقل کرد.

امکان استفاده مجدد در سایر پروژه‌ها

با توجه به نصب راحت و سبک بودن وزن شوتینگ نخاله پلاستیکی، در پایان پروژه می‌توان آن را جدا کرده و در پروژه‌های بعدی استفاده کرد. این کار از لحاظ اقتصادی برای پروژه‌های بزرگ به صرفه است.

از متخصصان تهویه‌سازان رایگان قیمت بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

اجزا و قطعات شوتینگ نخاله پلاستیکی

کانالهای نصب شده شوتینگ نخاله پلاستیکی

شوتینگ نخاله با توجه به محل نصب و کاربرد، از اجزای متفاوتی ساخته می‌شود، اما برخی از قطعات اصلی بوده و در همه انواع مختلف آن با هر کاربردی وجود دارد. در ادامه بیشتر با این اجزا آشنا خواهیم شد.

1. هاپر یا سه‌راهی

سه‌راهی شوتینگ در طبقات نصب شده و افراد می‌توانند با استفاده از آن نخاله‌ها را به مخزن انتقال دهند. البته با توجه به نیاز مشتری می‌توان تعداد سه‌راهی‌های هر طبقه را بیشتر کرد. به‌طور استاندارد اندازه قطر فوقانی هاپر 65 و قطر پایینی 55 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. وزن هر هاپر نیز حدود 11 کیلوگرم است.

2. کانال شوتینگ

برای اینکه نخاله‌ها به صورت مستقیم به مخزن هدایت شوند، یک کانال ارتباطی بین سه‌راهی و مخزن قرار می‌دهند. این کانال از جنس فلز یا پلی‌اتیلن ساخته می‌شود. کانال شوتینگ به صورت استوانه‌ای بوده و قطعات آن در یکدیگر چفت می‌شوند. به‌همین‌دلیل برای اتصال آن‌ها به هیچ‌چیز دیگری نیاز ندارید.

3. مخزن نخاله

بعد از ریخته شدن نخاله‌ها در سه‌راهی، ازطریق کانال به مخزن منتقل می‌شوند. اندازه و ارتفاع این مخزن با توجه به بزرگی پروژه متفاوت است. البته می‌توان به جای مخزن، کانال را به کامیون نیز متصل کرد.

4. اتصالات شوتینگ نخاله پلاستیکی

مهره، زنجیر، قلاب یو شکل، رول بولت و واشر از جمله اتصالات لازم برای فیکس کردن و نصب شوتینگ به شمار می‌روند.

5. سرعت‌گیر

هنگامی که نخاله‌ها در سه‌راهی ریخته می‌شوند، با سرعت بالایی پایین می‌آیند. سرعت بالا علاوه‌بر ایجاد سروصدا و گرد و خاک زیاد، به بدنه شوتینگ نیز صدمه وارد می‌کند. به‌همین‌دلیل با توجه به ارتفاع ساختمان در بخش‌هایی از شوتینگ نخاله، سرعت‌گیر نصب می‌شود. زاویه استاندارد برای سرعت‌گیر نیز 45 درجه است.

قیمت شوتینگ نخاله پلاستیکی

عوامل مختلفی در تعیین هزینه شوت نخاله پلاستیکی موثر هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به تعداد طبقات، تعداد سه‌راهی‌های مورد نیاز و جنس بدنه اشاره کرد. بنابراین برای تعیین هزینه نصب باید این موارد به‌طور دقیق مشخص شود. برای این کار کافی است با تیم پشتیبانی تهویه‌سازان صنعت‌کار تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

چه زمانی نسبت به نصب شوتینگ نخاله اقدام کنیم؟

اگر در حال راه‌اندازی و اجرای پروژه بزرگ ساختمان‌سازی هستید، توصیه می‌کنیم استفاده از شوتینگ را در اولویت قرار دهید. چرا که با این کار می‌توانید در هزینه‌های خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید. از این سیستم می‌توان هم در زمان ساخت‌وساز و هم در زمان تعمیرات استفاده کرد. بنابراین در هر مرحله‌ای که هستید، همین حالا اقدامات لازم را برای راه‌اندازی شوتینگ نخاله انجام دهید.

برای خرید شوتینگ نخاله چه کاری انجام دهیم؟

اگر پروژه بزرگی را شروع کرده‌اید و نیاز به شوتینگ نخاله پلاستیکی دارید، مجموعه تهویه‌سازان صنعت‌کار آماده همکاری با شما عزیزان است. برای این کار می‌توانید با یکی از شماره‌های 09126984278 یا 09126707232 تماس بگیرید. بعد از آن هماهنگی‌های لازم انجام شده و در سریع‌ترین زمان شوتینگ نخاله پلاستیکی نصب می‌شود. در صورتی هم که در رابطه با هر یک از خدمات این مجموعه سوالی داشتید، تیم پشتیبانی آماده پاسخگویی است.

مشتریان تهویه سازان صنعت کار

انتخاب درست این شرکت‌ها بوده‌ایم

برخی از مشتریان رضایتمند شرکت تهویه سازان صنعت کار

لوگوی رکیندژ
لوگوی بهکیش تهویه سازان صنعت کار
لوگوی رویا ساختمان آریا تهویه سازان صنعت کار
لوگوی siemens
لوگوی مرکز خرید پالادیوم

سوالات متداول

استفاده از سیستم شوتینگ نخاله پلاستیکی یا شوتینگ نخاله آهنی، اقتصادی‌ترین و بهینه‌ترین روش برای انتقال پسماندهای ساختمانی است.

بدنه شوتینگ نخاله پلاستیکی طوری ساخته شده که صدای کمتری را به بیرون منتقل می‌کند.
سیستم‌های شوتینگ نخاله پلاستیکی در مقایسه با شوتینگ آهنی، هزینه کمتری دارند.
با توجه به وزن کم شوتینگ پلاستیکی، جابه‌جایی آن آسان‌تر است. همچنین نگهداری شوتینگ نخاله پلاستیکی آسان‌تر از شوتینگ آهنی است. البته طول عمر شوتینگ آهنی می‌تواند بیشتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
لوگوی کوچک دوربری شده تهویه سازان صنعت کار مجری هواکش صنعتی
لطفا مشخصات تماس خود را وارد کنید تا مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس بگیرند.